طراحی داخلی |گروه مهندسی شارین | sharinco.ir

نقش دیوارها در دکوراسیون داخلی

دیوار از ابتدا یکی از اصلی ترین و ابتدایی ترین عناصر معماری بوده و هست. در گذشته های دور از دیوار صرفاً به عنوان، حصار و عنصری محدود کننده استفاده می شد. همچنان به عنوان نگهدارنده وزن سقف، برای جدا کردن فضای داخل از خارج و تقسیم بندی فضاهای داخلی، ایجاد عایق در برابر گرما، سرما و سایر عوامل طبیعی استفاده می شد. اما امروزه با اضافه شدن عناصر دیگر به معماری این نقشها از هم تفکیک شده و برای هر کدام عنصر مجزایی به کار می رود، این عناصر گاه به صورت مجزا و مستقل و گاه به صورت ترکیبی در ساختمان استفاده می شوند. از این رو در طراحی و دکوراسیون یک فضا دیوار نقش بسیار مهمی را بازی می کند و باید به آن توجه ویژه ای داشت. در یک فضا جنس، طرح و رنگ دیوار در کنار زیبایی و جذابیت آن نقش بسیار مهمی در القای حس به افراد دارد.

در دکوراسیون داخلی منزل ، اگر چیدمان مبلمان یکی از مهم ترین نقش ها را در طراحی داخلی  و «طراحی صحنه» ایفا کند، آنچه در واقع تعیین‌کننده  مکان و فضای مورد نظر شماست، دیوارها می‌باشد؛ یعنی همان عناصر مهم و حیاتی معماری داخلی که ایفا کننده نقش پس زمینه صحنه زندگی شماست. سطحی که دیوارها اشغال می‌کنند ، آنچنان ارزشمند و وسیع است که اعمال مدیریتی هوشمندانه در طراحی آن از الزامات  است.

میزان اهمیت و تاثیرگذاری دیوارها در دکوراسیون داخلی را تصمیم گیری شما  تعیین می کند. اگر تمایل دارید که فضای  اتاق شما خلوت و کمی جمع و جور  به نظر برسد، فضاهای خالی را با رنگ‌های قوی و قدرتمند  پر کنید و به طراحی و دکوراسیون داخلی فضای خود  گرما و انرژی ببخشید.

اگر هم تمایل دارید رنگ دیوارها در پس زمینه محو شوند تا نورهای متمرکز (لکه‌ای ) بر اجزای مبلمان بتابد و موجب جلوۀ بیشتر آنها شود و برجستگی ایجاد کند، از رنگ‌های خنثی و نقش‌های ظریف و محو در دیوار استفاده کنید و به این فضاها لطافت ببخشید، بدون اینکه نور بر دیوار چیره شود. با کار کردن روی دیوارها می‌توانید حال و هوای دلخواه خود را حاکم سازید. برای ایجاد حال و هوایی سنگین‌، می‌توانید پوششی سنتی برای دیوارها در نظر بگیرید. با الهام از ترکیب رنگ‌های «کارائیبی» می‌توانید بر دیوارها رنگ‌های زنده و درخشان بزنید تا همیشه و در هر حال آفتاب‌گیر به نظر آید. همچنین اگر می‌خواهید کتابخانه یا اتاق کوچک و خصوصی شما دنج و آرام به نظر آید،  قرمزهای تیره (عنابی)  یا طلایی- قهوه‌ای ملایم فضا را از گرمای آرامش‌بخش خود سرشار می‌کنند.

37 مدل نورپردازی دکوراسیون داخلی خانه بسیار زیبا و مدرن