خانه چوبی |گروه مهندسی شارین | sharinco.ir

ساخت خانه‌های چوبی

کلبه های ساخته شده در طبیعت، اگر با سازه های چوبی ساخته شوند قطعا برای افراد بسیار جذاب هستند. کلبه ای در دل طبیعت با مصالحی هماهنگ و سازگار با آن به طوری که حتی قابل تجزیه پذیری نیز می باشند.
خانه های چوبی کوچک می تواند مکانی رویایی برای گذراندن تعطیلات، به دور از هیاهو و شلوغی زندگی شهری باشد.

طراحی و ساخت کلبه چوبی

مساحت خانه های چوبی به چند مورد بستگی دارد ابتدا تعداد نفراتی که قرار است از آن استفاده کنند و همچنین بودجه ای که برای ساخت آن در نظر گرفته شده. کلبه های چوبی می توانند در انواع مختلفی طراحی شوندو به دلیل وجود جدیدترین نوآوری های تکنولوژی ساخت، اجرا آنها امکان پذیر است. توپوگرافی سایتی که قرار است خانه چوبی احداث شود، نقشه کف خانه چوبی را تعریف می کند، این امر موجب می شود تا ایده ها و طرح های غیر منتظره ای ایجاد شود. همچنین طراحی سقف، تعداد طبقات و محل وروردی نیز به آب و هوا، توپوگرافی و موقعیت سایت بستگی دارد.
طراحی و ساخت کلبه چوبی
ساخت کلبه های چوبی، هزینه ی نسبتا بالایی دارد، زیرا چوب در ایران یکی از مصالح گران برای ساخت و ساز می باشد. اگرچه نتیجه ی کار احساس رضایت بسیاری به همراه دارد.کم بودن متراژ این خانه های چوبی به همین دلیل است.
نکته مهم این سازه ها سرعت ساخت آنها در مقایسه با سایر سازه ها می باشد. همچنین حجم کمی که این خانه های چوبی اشغال می کنند مناسب افرادی است که می خواهند متراژ کمی از زمین خود را به خانه اختصاص بدهند.
چوب نسبت به سایر مصالح از مقاومت زیادی برخوردار است و کاملا برای بارگذاری مناسب است. برای ساخت خانه های چوبی می توان از انواع چوب استفاده کرد که در آزمایشگاه های تخصصی میزان مقاومت آنها سنجیده شده است که در نهایت با توجه به طراحی و میزان بودجه در نظر گرفته شده انتخاب می شود. انتخاب چوب مناسب می تواند زیبایی خانه چوبی را چندین برابر کند به طوری که حتی کلبه های کوچک را به میزان قابل توجهی زیبا کند.

طراحی و اجرای خانه چوبی

برای آنکه بتوان کلبه یا خانه چوبی ساخته شده را در تمام فصول استفاده کرد باید در معماری آن فضایی برای قرار گرفتن تاسیسات در نظر گرفت. این فضای می تواند در داخل یک زیر زمین کوچک باشد یا در فضای خالی زیر شیروانی قرار بگیرد. با این وجود باید با مهندسین مشاور مشورت کردتا در ادامه از نظر ایمنی و ساختاری با مشکلی مواجه نشد زیرا از دغدغه های اصلی سازه های چوبی اشتعال پذیر بودن آنها است. اما از نظر میزان انرژی مصرفی کاملا مقرون به صرفه می باشند که علت آن در ابتدا به دلیل متراژ های کم آنها و عایق بندی بسیار خوب است.

عایق کاری سقف ساختمان و روش های مختلف آن | آکس کناف